پایگاه اطلاع رسانی مجموعه یوسف نازره2

با مدیریت : حاج محمدهادی وحیدنیا ( حج تمتع 94)

پایگاه اطلاع رسانی مجموعه یوسف نازره2

با مدیریت : حاج محمدهادی وحیدنیا ( حج تمتع 94)


زایران ایرانی به جمع خبرنگاران افتخاری حج می‌پیوندند

زایران حج تمتع می‌توانند اخبار واطلاعات مربوط به کاروان‌های خود قبل از سفر حج و حین سفر، خاطرات و اتفاقات مهم، تصاویر ویژه از زیارات و غیره را برای انتشار در پایگاه‌ اطلاع رسانی حج ارسال کنند.
حجت‌الاسلام روزبه برکت رضایی، مدیرمسؤول پایگاه اطلاع رسانی حج، اظهار داشت: همزمان با آغاز اعزام زایران و حجاج ایرانی به سرزمین وحی، زایران و عوامل اجرایی حج و زیارت می‌توانند اخبار، اطلاعات و تصاویر خود از فرآیند حج و زیارت را جهت انتشار در رسانه‌ها به پایگاه اطلاع رسانی حج ارسال کنند.
‫وی، افزود: تقویت روح باورهای دینی، قانونگرایى، انضباط اجتماعى، روحیه کار جمعى، پرهیز از اسراف و اهتمام به استفاده بهینه از فرصت‌های زیارتی، مقابله با جریانات انحرافى در حوزه دین و زدودن خرافات و موهومات و ارتباط موثر با زایران نخبه و استفاده از توانایی های زایران در ارتقاء بخشی امور ارتباطات و اطلاع رسانی زیارت، از اهداف این طرح اعلام شده است.
برکت‌رضایی با بیان اینکه اخبار و گزارشهای روزانه زایران ایرانی در پایگاه اطلاع رسانی حج منتشر می‌شود، اظهار داشت: این اخبار و اطلاعات در رسانه ها و مطبوعات کشور نیز بازتاب خواهد داشت.
وی توجه به زایران جوان، ایثارگر و خانواده‌های شهدا، تبیین و تشویق زیارت دسته جمعی، ترسیم فضای معنوی و واقعیات زیارات برای زایران؛ قبل از سفر، تبیین ناهنجاری‌های سفر و بیان قوانین کشور میزبان و استفاده از ابزارهاى اطلاع رسانی براى پیشگیرى و مقابله با ناهنجارى‏هاى سفرهای زیارتی را از دیگر اهداف راه‌اندازی این شبکه برشمرد.
حجت‌الاسلام برکت رضایی، توجه به سوژه های مناسب خبری، ترسیم زیارت دسته جمعی و انعکاس فضای معنوی حاکم بر اماکن زیارتی در قالب تهیه گزارش های مختلف از اماکن مقدس و انعکاس ابتکارات و نو آوری های کاروان های ایرانی را از جمله اهداف راه اندازی این شبکه عنوان کرد.
مدیر مسوول پایگاه اطلاع بعثه مقام معظم رهبری، پوشش خبری از جلسات سخنرانی های ویژه کاروان ها و هتل ها، گزارش های توصیفی از حرمین شریفین ، مکه مکرمه، میقات ها ، دعای کمیل ، دعای ندبه ، نخستین حضورها در بقیع ، مسجدالنبی و مسجدالحرم و ..... . ، بیان منطقی مشکلات زایران کاروان ها و هتل ها و تبیین راه حل های آنان از زبان مسئولین و زایران نخبه و تبیین ناهنجاری‌های سفر و بیان قوانین کشور میزبان و استفاده از ابزارهاى اطلاع رسانی براى پیشگیرى و مقابله با ناهنجارى‏هاى سفرهای زیارتی را از دیگر اهداف راه اندازی این شبکه برشمرد.
آشنایی با اصول اولیه نگارش خبری، آشنایی با اینترنت و شبکه های اجتماعی و آشنایی با عکاسی و ایمیل تصاویر را از جمله شرایط خبرنگاران افتخاری اعلام کرد.
برای ثبت نام در سامانه «خبرنگاران افتخاری حج» اینجا را کلیک نمایید.

*******************************************************************************************************************

برنامه های فرهنگی بعثه رهبری برای تمتع امسال تشریح شد

برنامه های فرهنگی بعثه رهبری برای تمتع امسال تشریح شد
موضوع ختم کامل قرآن در ایام تمتع از جمله برنامه هایی است که بعثه مقام معظم رهبری آن را دنبال می کند. این برنامه در همه کاروان ها از ابتدای ورود تا زمان بازگشت زائران به کشور اجرا می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی، مدیرکل آموزش معاونت فرهنگی بعثه‌ مقام معظم رهبری  ضمن تشریح برنامه های فرهنگی ابعثه مقام معظم رهبری برای ایام تمتع گفت: مسایل و موضوعات فرهنگی در حج تمتع از اهمیت خاصی برخوردار است و یکی از موارد مورد توجه و مهم در این میان بحث قرآن محوری است که با توجه به فضای معنوی ماه مبارک رمضان و به منظور بهره‌ مندی بیشتر زائران ایرانی و آشنا شدن هر چه بیشتر آنها با مباحث اخلاقی و معنوی، طرح ختم قرآن را ویژه زائران حج تمتع برگزار می‌کنیم.

وی افزود: یکی از برنامه های قرآنی معاونت فرهنگی بعثه حفظ سوره های منتخب است که 5 سوره انتخاب شده و در ایران به زائران اعلام می شود و بعد از ایام تشریق (11، 12 و 13 ذی الحجه)  روحانیون کاروان ها با کمک یاوران هر کاروان،  به شکل شفاهی آزمون حفظ را از زائران به عمل می آورند.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: موضوع ختم کامل قران در ایام سفر از دیگر برنامه هایی است که بعثه مقام معظم رهبری آن را دنبال می کند و این برنامه  در همه کاروان ها از ابتدای ورود تا زمان بازگشت زائران به کشور، در مکه و مدینه اجرا می شود.

برپایی محفل قرائت، انس و تفسیر قران از دیگر برنامه هایی بود که وی به ان اشاره کرد و افزود: روزانه به شکل میانگین 4 جلسه محفل انس با قران در اقامتگاه های زائران برگزار می شود. همچنین برپایی جلسات و حلقه های قرآنی زائران ایرانی و قرائت قاریان ممتاز کشور که امسال به حج تمتع اعزام می شوند  در مسجد الحرام و مسجد النبی نیز در دستور کار قرار دارد و طبق سنوات گذشته اجرا می شود.

مدیرکل آموزش معاونت فرهنگی بعثه‌ مقام معظم رهبری تصریح کرد: آموزش های پیش از اعزام زائران تمتع امسال، از اردیبهشت ماه آغاز شده و کلاس های آنلاین بعثه در حال حاضر به شکل روزانه  در حال برگزاری است. موضوعات متنوعی از قبیل احکام و مناسک حج، احکام مبتلابه زائران، اخلاق و آداب زیارت، اسرار و معارف حج، تاریخ و اماکن مکه و مدینه منوره ، شبهات وهابیت ، عقاید شیعه، احکام ویژه بانوان و ... از جمله مواردی است که در رابطه با آن آموزش هایی به زائران داده می شود.  

احمدی در ادامه با اشاره به برنامه های ویژه این معاونت برای زائران فرهیخته گفت: در تقسیم بندی ما آن دسته از زائرانی که دارای تحصیلات بالاتر از لیسانس هستند به عنوان زائران فرهیخته شناخته و شناسایی می شوند که معاونت فرهنگی برنامه ها و دوره های آموزشی ویژه ای را برای آنها طراحی و پیش بینی کرده است.

یاوران حجاج نیز با توجه به این که در اردوهای فرهنگی زائران، به عنوان مسئولان اجرایی برنامه ها شناخته شده و همچنین زائران نیازمند در کاروان خود را یاری می کنند، آموزش های خاصی می بینند که

در حال حاضر قریب به 5 هزار زائر داوطلب در این رابطه توجیه شده اند تا در ایام حج کمک حال زائران و مسئولان کاروان ها باشند.

وی افزود: جلسات آموزشی ویژه بانوان نیز با حضور یک متخصص امور بهداشت بانوان و دو نفر از معینه های حج  برای بانوان زائر در سطح استان های مختلف کشور برگزارمی شود .             

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: زائران علاقمند به  شرکت در طرح بزرگ قرآنی باید کلمه "رمضان" را به سامانه 3000828881 ارسال  کنند تا شماره جزء آنها برایشان ارسال شود.

همچنین زائران حج تمتع می توانند با مراجعه به سامانه زائر به نشانی zaer.hajj.ir  و نصب نرم افزار کلاس با درج کدملی خود در محل نام کاربری و رمز عبور از کلاس ها استفاده کنند.

شایان ذکر است عملیات اعزام زایران ایرانی به حج تمتع از اول شهریورماه آغاز می‌‌شود که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است در سال جاری بیش از 64 هزار ایرانی به سرزمین وحی جهت انجام مناسک حج تمتع اعزام شوند.

********************************************************************************************************

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری:
اسامی ۱۹ فرودگاهی که حجاج را به عربستان انتقال می‌دهند

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه پروازهای حج از 19 فرودگاه کشور انجام می شود، اظهار کرد: فرودگاه امام خمینی در تهران مسئولیت پروازهای اعزام حجاج را بر عهده دارد و 18 فرودگاه دیگر اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، تبریز، رشت، زنجان، زاهدان، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان و یزد هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد خداکرمی گفت: پروازهای حج توسط سه شرکت هواپیمایی انجام می‌شود از ایران شرکت‌های ایران‌ایر و ماهان هستند و از سمت سعودی انجام می‌شود.وی ادامه داد: 50 درصد از پروازهای اعزام حجاج توسط دو شرکت‌ هواپیمایی هما و ماهان و 50 درصد دیگر نیز توسط شرکت سعودی انجام می‌شود.سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه پروازهای حج از 19 فرودگاه کشور انجام می شود، اظهار کرد: فرودگاه امام خمینی در تهران مسئولیت پروازهای اعزام حجاج را بر عهده دارد و 18 فرودگاه دیگر اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، تبریز، رشت، زنجان، زاهدان، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان و یزد هستند.

*9****************************************************************************
شرایط بهره‌مندی زائران حج تمتع از پوشش بیمه تکمیلی اعلام شد
زائران حج تمتع امسال می توانند علاوه بر پوشش بیمه مکمل پایه که به همه زائران ارائه می گردد، تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج،‌ زائران حج تمتع امسال می توانند علاوه بر پوشش بیمه مکمل پایه که به همه زائران ارائه می گردد، تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرند.
بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، زائران اعزامی به حج تمتع که همگی تحت پوشش بیمه قرار می گیرند، می توانند علاوه بر بهره‌مندی از پوشش بیمه مکمل پایه که به همه زائران ایرانی حج تعلق می گیرد، از پوشش بیمه تکمیلی زائرین که در دو طرح به آنان ارائه می گردد، بهره مند شوند.
لازم بذکر است پوشش بیمه تکمیلی زائران یک پوشش اختیاری است که زائران عزیز حج تمتع می توانند با هماهنگی مدیران محترم کاروان های حج و مراجعه به هریک از نمایندگی های شرکت بیمه ایران در سراسر کشور و پرداخت حق بیمه بصورت نقدی نسبت به خرید بیمه نامه آن اقدام نمایند.
لازم به توضیح است پوشش بیمه تکمیلی زائرین در قالب دو طرح به زائران حج تمتع ارائه می گردد که زائران عزیز برای بهره‌مندی از طرح شماره یک مبلغ 276 هزار ریال و برای طرح شماره دو مبلغ 404 هزار ریال پرداخت می کنند.
لیست تعهدات بیمه گر به زائران حج تمتع برای بیمه مکمل پایه و همچنین طرح اول و دوم بیمه تکمیلی زائرین در فایل پیوست ارائه شده است.
شایان ذکر است در راستای رفاه و آسایش حجاج، کلیه زائران اعزامی به حج تمتع از 48 ساعت پیش از اعزام تا 72 ساعت پس از بازگشت به کشور تحت پوشش خدمات و تعهدات بیمه ای (بیمه مکمل پایه) قرار می گیرند.

********************************